حوله خشک کن

حوله خشک کن

آخرین بروزرسانی : شنبه 1400/08/15 ساعت 14:15

حوله خشک کن Towel Dryer

حوله خشک کن که به آن رادیاتور حوله ای نیز گفته ‎می شود، معمولاً جهت گرمایش فضاهای حمام ، سرویس های بهداشتی، استخر، باشگاه ها و... استفاده‎ می شود و به‎صورت دیواری در ابعاد کوچکتر و یا به‎صورت زمینی در ابعاد بزرگتر نصب ‎می شوند.

رادیاتور حوله خشک کن به‎صورت طبقه‎ای ساخته‎می‎شود و قابلیت خشک‎ کردن پارچه و حوله ولباس را دارد.

حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن ها به چهار نوع حوله خشک کن‎های فولادی با پوشش رنگ، حوله خشک‏ کن‌‎های آلومینیومی با پوشش رنگ، حوله خشک کن استیل و حوله خشک کن‎های با روکش کروم تقسیم می‎شوند.

آکس لوله‎کشی حوله خشک کن‎ها  معمولاً 50 یا 55 سانتی‎متر است.

طراحی حوله خشک کن‎ها نامحدود است و در برندهای مختلف دارای طرح‎ها و مدل‎های فراوان لوله ای ،پروفیلی،منحنی ، تخت ، ضربدری  و …هستند.

اما درکل رادیاتور های حوله‌ای را براساس تعداد لوله یا تعداد پروفیل‎های افقی یا عمودی آن نیز می‎شناسند. مثال حوله خشک کن 10 لوله، 14 لوله، 19 لوله و ...

حوله خشک کن برقی

در سیستم های گرمایشی که از موتورخانه برای گرمایش استفاده نشده است معمولا از هیتر برقی حمام یا همان حوله خشک کن برقی استفاده می شود.

حوله خشک کن های برقی دارای توان برقی پایین هستند و درون لوله های این حوله خشک از سیال روغن برای انتقال حرارتی استفاده شده است.

برخی از مدل های حوله خشک کن برقی دارای ترموستات و سیستم کنترل دما هستند.

حوله خشک کن برقی برای ابعاد مختلف حمام و سرویس بهداشتی و استخر با IP و درجه بالا تولید می شود.

انواع حوله خشک کن برقی بصورت ساده و دکوراتیو برای تطابق با معماری فضا تولید می شوند.

حوله خشک کن برقی نیاز به لوله کشی ندارد و با بست به دیوار بسته می شود و با برق تکفاز عمل می کند.

ابعاد حوله خشک کن ها

حوله خشک کن ها به طور معمول ابعادشان از ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر هست که داخل حمام قابل استفاده هستند.

بعضی از حوله خشک کن ها که برای فضاهای بزرگتر مثل استخر حمام های بزرگ رخ کن ها استفاده میشوند تا ارتفاع ۱۸۰ سانتی متری هم موجود می باشد که قدی است و شیر هایشان در پایین نصب می شود .

حوله خشک کن های معمولی به طور مثال حوله خشک کن ایران رادیاتور با تعداد لوله هایشان میشناسند برای مثال ۶۰ سانتی متری دارای ۱۰ لوله ( ده لول ) است . این مدل  حوله خشک کن ها تا ۲۲ لوله نیز موجود می باشند.

بعضی از انواع  حوله خشک کن های دکوراتیو دارای ارتفاع بیشتری هستند که در مقایسه با حوله خشک کن های استاندارد  ظرفیت حرارتی پایین تری دارند.

به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که صرفاً ارتفاع و ابعاد حوله خشک کن در تعیین ظرفیت حرارتی موثر نمی باشد.

جنس حوله خشک کن ها در ظرفیت حرارتی و بازدهی آنها تاثیر دارد به طور مثال حوله خشک کن های آلومینیومی ظرفیت حرارتی و بازدهی بیشتر و حوله خشک کن های فولادی بازدهی کمتری دارند.

پوشش رنگ رادیاتور حوله خشک کن

انواع رادیاتور حوله خشک‎کن که دارای رنگ هستند معمولاً در نوع رنگ سفید از رنگ  9016 یا RAL  9010 استفاده‎می‎کنند. برخی دیگر از رادیاتور های حوله‌ای دارای پوشش رنگ‎های مات، طلایی، مشکی و رنگ‎های سفارشی هستند.
استفاده از رنگ کروم بر‌روی حوله خشک کن های فولادی ظاهر شکیلی به آن می‌بخشد. بسیاری از مشتریان این نوع را با حوله خشک کن های استیل اشتباه میگیرند.

فشار و دمای کارکرد رادیاتور حوله ای

فشار کاری در رادیاتور حوله‌ای معمولاً در برندهای مختلف از 3 تا 10 بار است. فشار تست در برندهای مختلف از 6 تا 13 بار متفاوت است.

حداکثر دمای کاری در رادیاتورهای حوله خشک کن معمولا از 90 تا 110 درجه متفاوت است.

نصب رادیاتور حوله خشک کن 

رادیاتور حوله خشک کن معمولاً دارای فاصله بین لوله‎های 50 و 55 سانتی‎متر است و دارای 4 عدد اتصال در گوشه است که می‎توان به راحتی آن را نصب نمود. در برخی مدل‎ها ورود و خروج محدود به دو اتصال است که باید رعایت گردد.

حوله خشک کن‎ها با توجه به ابعادشان به‎صورت زمینی یا دیواری نصب‎می‎شوند.حوله خشک کن‎های کوچک به‎صورت دیواری و انواع بزرگتر به‎صورت زمینی نصب‎می‎شوند.

در بسته‎بندی رادیاتور حوله خشک کن معمولاً تجهیزات نصب از جمله بست‎های دیواری، پیچ و رولپلاک و درپوش و... وجود دارد. و جهت نصب باید یک جفت شیر و زانو جهت ورود و خروج آب به‎صورت مجزا تهیه شود.

ظرفیت حرارتی رادیاتور حوله خشک کن 

ظرفیت حرارتی رادیاتور حوله‌ای در کمترین حالت معادل 400 کیلو کالری بر ساعت و در بیشترین حالت و اندازه معادل 1780 کیلو کالری بر ساعت است که با توجه به متراژ فضای سرویس بهداشتی، حمام و استخر و... مدل و ظرفیت حرارتی موردنظر انتخاب می‎گردد.

حجم آبگیری رادیاتور حوله خشک کن در ابعاد مختلف معمولاً از 4/2 لیتر تا 8 لیتر می‎باشد.

محاسبه قیمت حوله خشک کن ها

محاسبه ی تعداد لول مورد نیاز حوله خشک کن به فاکتورهای از جمله محل نصب، بازدهی، ظرفیت حرارتی حوله خشک کن و شرایط آب و هوایی بستگی دارد .

قیمت حوله خشک کن ها براساس تعداد لوله های رادیاتور حوله ای محاسبه می شوند و به طور کلی قیمت حوله خشک کن در مدل های آلومینیومی کمتر از مدل های فولادی و استیل موجود در بازار می باشد.

شما مشتریان عزیز می توانید برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت حوله خشک کن ها در برندهای مختلف با مشاوران و کارشناسان فروش پایا دما تماس بگیرید.

بیشتر
حذف همه
(نمایش 40 - 1 محصول از 46)
  • 1
  • 2
  • 1
  • 2